Film
Circles: Scaffolding Speaking for EFL Students
This
article describes action research that pre-service teachers conducted regarding
successful communicative activities. The teachers created a collaborative
project incorporating Film Circles—groups of five students assigned roles
according to their abilities and interests—that utilized scaffolding and
communicative teaching to motivate students to engage in critical thinking and
developing speaking skills.
A Film Circle is a structured group project where five students are assigned different roles to perform according to their abilities
and interests. Each student in the group has to analyze a film from a different perspective and present conclusions. Every role is designed around specific activities that are completed before, while, and after watching
a film. The process is scaffolded.
(1) describe their rationale
for a Film Circle project adapted from
Fink’s (2011) Literature Circle lesson
plan,
(2) provide information about the
development and administration of the
project,
(3) evaluate its effectiveness,
and
(4) offer suggestions for reproducing the project in other classrooms.
Three steps in a Film Circle activity
1. Pre-viewing activity
As a preparation activity, we studied the textbook vocabulary and activities related to sports; this preparation helped the students understand the film better when they watched it
2.Viewing activity
In the second class, the students watch the film with English subtitles, which were used to support students’ listening with a written
representation of the words
3. Post-viewing activity
In the third and last class the students worked in their groups, taking turns to present the information they gathered and participate in a discussion of the film they had seen.
วงกลมฟิล์ม: พูดนั่งร้านสำหรับนักเรียน EFL
บทความนี้จะอธิบายการวิจัยเชิงปฏิบัติการที่ครูให้บริการเกี่ยวกับกิจกรรมการสื่อสารที่ประสบความสำเร็จ ครูสร้างโครงการความร่วมมือการใช้มาตรการกลุ่ม Circles ภาพยนตร์นักเรียนห้าคนได้รับมอบหมายบทบาทตามความสามารถของพวกเขาและความสนใจ ที่นั่งร้านที่ใช้การสื่อสารและการสอนเพื่อกระตุ้นให้นักเรียนมีส่วนร่วมในการคิดเชิงวิพากษ์และการพัฒนาทักษะการพูด
3 ขั้นตอนของกิจกรรมวงกลมฟิล์ม
1. กิจกรรมก่อนการรับชม
เป็นกิจกรรมเตรียมการที่เราศึกษาคำศัพท์ในตำราเรียนและกิจกรรมที่เกี่ยวข้องกับกีฬาชนิดนี้ช่วยให้นักเรียนเข้าใจฟิล์มดีขึ้นเมื่อพวกเขาดูมัน
2. กิจกรรมขณะชม
ในขั้นที่สองนักศึกษาดูหนังที่มีคำบรรยายภาษาอังกฤษซึ่่งถูกนำมาใช้เพื่อช่วยในการฟังของนักเรียน
3. กิจกรรมหลังการรับชม
ในชั้นที่สามและครั้งสุดท้ายนักเรียนทำงานในกลุ่มของพวกเขาผลัดกันนำเสนอข้อมูลที่พวกเขาได้รับมอบหมายและมีส่วนร่วมในการอภิปรายของฟิล์มพวกเขาได้ชม
English Teaching Forum 2012, Volume 50, Number 2
0 ความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น