RSS

to my blog.. Nunthiya Garasri

....

Getting Teens to Really Work in Class

Getting Teens to Really Work in Class


This article explains the brain development and behavior of teenagers as well as their special needs. The authors offer English language learning activities that meet the need for physical movement, social interaction, and reduced stress.

The special needs of teenage learners

The need for play and social interaction
The need for rest
The need for physical activity

Activities for teenagers in the 
ESL/EFL classroom

Activity 1: Reading comprehension race 
Goal: To train students to scan texts effectively 

Activity 2: Hand it in! 
Goals: This activity provides language prac­etice and a quick physical outlet to mentally 
exhausted students

Activity 3: Pig Goes! card game 
Goals:  To include physical movement to 
fight sleepiness and boredom and to reinforce 
grammar or vocabulary points

Activity 4: Whiteboards 
Goals: To practice vocabulary, grammar, and 
spelling; the activity can be adapted to differ­ent English proficiency levels

Technique for low-stress homework: 
You choose! 
Goal: To lower students’ anxiety level by mak­ing them aware that they have choices; this 
not only reduces their stress, but also empow­ers them.

Technique to create the right 
atmosphere: Music 
Goal: To lower students’ anxiety level by cre­ating a pleasant atmosphere in class


ทำให้วัยรุ่นพร้อมทำงานจริงๆในห้องเรียน

          บทความนี้จะอธิบายการพัฒนาสมองและพฤติกรรมของวัยรุ่นเช่นเดียวกับความต้องการพิเศษของพวกเขา ผู้เขียนมีกิจกรรมการเรียนรู้ภาษาอังกฤษที่ตรงกับความจำเป็นในการเคลื่อนไหวทางกายภาพปฏิสัมพันธ์ทางสังคมและความเครียดที่ลดลง

ความต้องการพิเศษของผู้เรียนวัยรุ่น

ความจำเป็นในการเล่นและการปฏิสัมพันธ์ทางสังคม
ความจำเป็นที่จะต้องใช้เวลาในการพักผ่อน
ความจำเป็นในการออกกำลังกาย



กิจกรรมสำหรับวัยรุ่นใน
ห้องเรียน ESL / EFL

 กิจกรรมที่ 1: แข่งเข้าใจในการอ่าน
เป้าหมาย:  การฝึกอบรมนักศึกษาให้อ่านบทความอย่างมีประสิทธิภาพ


กิจกรรมที่ 2 : ส่ง

เป้าหมาย: กิจกรรมนี้ให้ฝึกภาษาและทักษะทางกายภาพที่รวดเร็ว

กิจกรรมที่ 3: หมู ไป! เกมการ์ด

เป้าหมาย: การเคลื่อนไหวทางกายภาพไปยัง
การต่อสู้กับการง่วงนอนและความเบื่อและเสริมสร้าง
หลักไวยากรณ์หรือคำศัพท์

4 กิจกรรม: กระดานไวท์บอร์ด

เป้าหมาย: เพื่อการฝึกคำศัพท์ไวยากรณ์และ
การสะกด; กิจกรรมสามารถนำไปใช้กับระรับภาษาที่แตกต่างกันในทักษะทางภาษาอังกฤษ




เทคนิคสำหรับการลดความเครียด สำหรับการบ้าน

คุณเลือก!

เป้าหมาย: การลดระดับความวิตกกังวลของนักเรียนโดยทำให้พวกเขาตระหนักว่าพวกเขามีทางเลือกนี้

ไม่เพียง แต่ช่วยลดความเครียดของพวกเขา แต่ยังช่วยเสริมแรงพวกเขา



เทคนิคการสร้างความถูกต้อง

บรรยากาศเพลง

เป้าหมาย: การลดระดับความวิตกกังวลของนักเรียนโดยการสร้างบรรยากาศที่น่ารื่นรมย์ในชั้นเรียน

English Teaching Forum 2012, Volume 50, Number 4.









  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น