Writing
for the Reader: A Problem-Solution Approach
A
“how to” piece on using the problem-solution approach to writing academic
articles, this article explores (originally published in 1997) defining the
audience, defining the author, and evaluating the structure of an article, and
it outlines helpful questions for writers and readers.
The Problem
The problem is often reintroduced in the body of
the article. The problem section is the part of the paper
where the writer shows that s/he shares readers’ concerns.
1. Situation: Establishing territory
1-2. claiming centrality
1-2. making generalizations
3. Problem: Indicating a gap
4-5. details of problem
6. Solution/Evaluation: Occupying the niche
7. detail of solution
Solution
students’ self-confidence and interest in English.
Conclusion
Revising: After writing the first draft, one needs to see
how the text looks to an uninitiated reader. One way of revising is to try to read the article as if one were unfamiliar
with the text. One should also give the article to a colleague
who may have many comments or suggestions and may
find points which are unclear. One of the most important
points would be to insure that the article actually includes
the content and structure promised in the introduction.
One might also want to insure that information is included in the appropriate section of the article
As “revising is as much reading as it is rewriting” (Leki
1995:141), one will probably have to rewrite large sections
of the text based on the feedback from other readers.
This article has emphasized the importance of the article format, which serves a purpose of situating the writer
and orienting the reader. Articles which include signposts
such as headings and good initial directions in the introductions will keep the reader on track as s/he attempts to
understand the idea and the connection between different parts of the text. Good directions will in turn help the
writer stick to the controlling idea. All aspects of the text
from topic sentence to order of elements within individual
sentences serve the purpose of orienting the reader to the
general organization of the article and help the reader determine which are superordinate and which are subordinate ideas. We have focused on specific examples, not to be
prescriptive, but to provide concrete samples of some of the
principles put into practice. We are not trying to force all
our potential writers into the problem-solution model, but
have explored this text type in depth because it is the most
common organization for Forum articles in particular and
in academic articles in general.
การเขียนสำหรับผู้อ่าน: วิธีการแก้ไขปัญหา
"วิธีการ" การแก้ปัญหาปัญหาการเขียนบทความทางวิชาการบทความนี้สำรวจ (ตีพิมพ์ในปี 1997) อธิบายผู้ชมอธิบายผู้เขียนและการประเมินโครงสร้างของบทความและโครงสร้างแสดงคำถามที่เป็นประโยชน์สำหรับนักเขียน และผู้อ่าน
ปัญหา
ปัญหาคือมักจะอยู่ในส่วนของรายละเอียด เนื้อหาของ
บทความ ปัญหาส่วนนี้เป็นส่วนหนึ่ง ที่นักเขียนแสดงให้เห็นว่าเขาแสดงความกังวลของผู้อ่าน
สถานการณ์ > ปัญหา>รายละเอียดของปัญหา>การแก้ปัญหา / การประเมินผล
>รายละเอียดของการแก้ปัญหา
วิธีแก้ปัญหา
นักเรียนความมั่นใจในตนเองและความสนใจในภาษาอังกฤษมากขึ้น
บทสรุป
การทบทวนที่มากกว่าการอ่านก็คือ การเขียนใหม่
First draft > Second draft > Third draft
English Teaching Forum 2012, Volume 50, Number 3
0 ความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น