RSS

to my blog.. Nunthiya Garasri

....

Writing for the Reader: A Problem-Solution Approach


Writing for the Reader: A Problem-Solution Approach

A “how to” piece on using the problem-solution approach to writing academic articles, this article explores (originally published in 1997) defining the audience, defining the author, and evaluating the structure of an article, and it outlines helpful questions for writers and readers.


The Problem

The problem is often reintroduced in the body of 
the article. The problem section is the part of the paper 
where the writer shows that s/he shares readers’ concerns.


1. Situation: Establishing territory
    1-2. claiming centrality
    1-2. making generalizations
3. Problem: Indicating a gap
4-5. details of problem
6. Solution/Evaluation: Occupying the niche
7. detail of solution

Solution
students’ self-confidence and  interest in English.


Conclusion

       Revising: After writing the first draft, one needs to see 
how the text looks to an uninitiated reader. One way of revising is to try to read the article as if one were unfamiliar 
with the text. One should also give the article to a colleague 
who may have many comments or suggestions and may 
find points which are unclear. One of the most important 
points would be to insure that the article actually includes 
the content and structure promised in the introduction. 
One might also want to insure that information is included in the appropriate section of the article 
As “revising is as much reading as it is rewriting” (Leki 
1995:141), one will probably have to rewrite large sections 
of the text based on the feedback from other readers.


           This article has emphasized the importance of the article format, which serves a purpose of situating the writer 
and orienting the reader. Articles which include signposts 
such as headings and good initial directions in the introductions will keep the reader on track as s/he attempts to 
understand the idea and the connection between different parts of the text. Good directions will in turn help the 
writer stick to the controlling idea. All aspects of the text 
from topic sentence to order of elements within individual 
sentences serve the purpose of orienting the reader to the 
general organization of the article and help the reader determine which are superordinate and which are subordinate ideas. We have focused on specific examples, not to be 
prescriptive, but to provide concrete samples of some of the 
principles put into practice. We are not trying to force all 
our potential writers into the problem-solution model, but 
have explored this text type in depth because it is the most 
common organization for Forum articles in particular and 
in academic articles in general.

การเขียนสำหรับผู้อ่าน: วิธีการแก้ไขปัญหา

      "วิธีการ"  การแก้ปัญหาปัญหาการเขียนบทความทางวิชาการบทความนี้สำรวจ (ตีพิมพ์ในปี 1997) อธิบายผู้ชมอธิบายผู้เขียนและการประเมินโครงสร้างของบทความและโครงสร้างแสดงคำถามที่เป็นประโยชน์สำหรับนักเขียน และผู้อ่าน

ปัญหา
ปัญหาคือมักจะอยู่ในส่วนของรายละเอียด เนื้อหาของ
บทความ ปัญหาส่วนนี้เป็นส่วนหนึ่ง ที่นักเขียนแสดงให้เห็นว่าเขาแสดงความกังวลของผู้อ่าน



สถานการณ์ > ปัญหา>รายละเอียดของปัญหา>การแก้ปัญหา / การประเมินผล
>รายละเอียดของการแก้ปัญหา

วิธีแก้ปัญหา
นักเรียนความมั่นใจในตนเองและความสนใจในภาษาอังกฤษมากขึ้น

บทสรุป
การทบทวนที่มากกว่าการอ่านก็คือ การเขียนใหม่
 First draft > Second draft > Third draft






English Teaching Forum 2012, Volume 50, Number 3


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 ความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น